Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Sty 16, 2017 in Z innej beczki |

Kontrola żywienia.

Kontrola żywienia.

Wprowadzenie zdrowej diety jest bardzo często problematyczne dla osób, które wcześniej nie kontrolowały swoich posiłków i pozwalały sobie na dowolność w doborze składników. Rozpoczęcie zdrowego stylu życia powinno w takim przypadku zostać wprowadzone w sposób racjonalny, tak aby nie doprowadzić do zaburzeń w stanie naszego organizmu wynikających z nagłego obniżenia ilości dostarczanych kalorii. Odpowiednio zmieniona dieta pozwoli nam na prawidłowe funkcjonowanie bez uczucia głodu oraz na efekty w postaci spadku masy ciała.

 

Po pierwsze każda osoba, która decyduje się na włączenie diety do swojego życia powinna obliczyć swoje szacunkowe zapotrzebowanie na kalorie. Dzięki temu poznamy ilość kalorii, które potrzebuje nasz organizm i to właśnie od tej liczby powoli odejmujemy. Jednak, aby dobrze kontrolować ilość dostarczonych składników powinniśmy dokładnie monitorować nasze posiłki. Idealnie sprawdzi się w tym przypadku dziennik żywieniowy, w którym zapisywać będziemy spożyte przez nas pokarmy oraz ich wartość energetyczną. Dzięki temu zapanujemy nad naszym jadłospisem i zmieścimy się w docelowych wartościach.